Τυποποιημένο λάδι στο ράφι. Που αρχίζει η αλήθεια;
Κάθε ελληνική οικογένεια έχει μπει στο δίλημμα αγοράς τυποποιημένου ελαιολάδου ή λάδι σε τενεκέδες από τον παραγωγό. Νοθείες γίνοτναι και στα δύο. Δεν θα προσπαθήσουμε να πείσουμε για τα αυτονόητα, θα σας παραθέσουμε μόνο μερικά επιχειρήματα και μερικές χρήσιμες συμβουλές κι εσείς είστε αυτοί που θα κρίνετε το καλύτερο για την διατροφή των παιδιών σας.
√ ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ τυποποιημένο λάδι δεν είναι φυσικός χυμός φρούτου, κατευθείαν από το δέντρο.
√ Περιέχει ΠΑΝΤΑ αλλοιώσεις με αφαίρεση φυσικών στοιχείων (φιλτράρισμα) για να φαίνεται «κρυστάλλινο» στην όψη ή μείγμα με κακής ποιότητας έλαια ή πρόσμιξη με ραφινέ ελαιόλαδο.
Ραφινέ: επεξεργασμένο λάδι χωρίς γεύση, χωρίς οσμή και χρώμα που γίνεται πρόσμιξη με ελαιόλαδο και προκύπτει το τυποποιημένο "έξτρα παρθένο λάδι" στο ράφι.
• Αλήθεια, θα μπαίνατε ποτέ σε δίλημμα για το αν θα έπρεπε να επιλέξετε μεταξύ μιας γνήσιας ντομάτας από το χωράφι και μιας μεταλλαγμένης, για να ταΐσετε τα παιδιά σας;
• Θα βάζατε ημερομηνία λήξης σε ένα μήλο, ένα πορτοκάλι, ένα αχλάδι;
Ποιός καταναλωτής αγοράζει τυποποιημένο λάδι και γιατί;
Τυποποιημένο λάδι αγοράζει συνήθως ο καταναλωτής, γιατί θεωρεί ότι είναι ελεγμένο από το κράτος.
Και είναι. Όμως τι αφορά ο έλεγχος; Την ορθότητα των στοιχείων που αναγράφει το προϊόν.
Με μια πιο προσεχτική ματιά στις ετικέτες των συστατικών της συσκευασίας ελαιολάδου, αλλά και με μια προσεκτική ανάγνωση των "ψιλών" γραμμάτων στις ιστοσελίδες των πιο αναγνωρισμένων εταιριών της αγοράς, θα διαβάσετε λέξεις για τα προϊόντα τους που ίσως δεν δίνατε ως τώρα σημασία, όπως ραφινέ, προσμίξεις, έλαια, αλλά και ξεκάθαρες περιγραφές για το ραφινέ έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, ώστε να καταλάβετε την διαφορά του πραγματικά έξτρα παρθένου ελαιολάδου του παραγωγού από το δήθεν έξτρα παρθένο στο ράφι.
Διαβάστε εδώ πρόσφατα δημοσιεύματα για νοθείες στα τυποποιημένα λάδια μεγάλων επώνυμων εταιριών.
Γιατί δεν γνωρίζατε μέχρι τώρα ότι το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο στα ράφια είναι ραφινέ;
Γιατί Brand name σημαίνει κέρδος. Η επίτευξή του σημαίνει διαφήμιση-marketing, που ως γνωστόν μεταφράζεται σε προσπάθεια πώλησης βασισμένη σε στοιχεία που κατά κύριο λόγο δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Έχουμε την ευλογία να τρώμε λάδι από τον ελαιώνα, διαμάντι για την υγεία μας, παγκοσμίως αναγνωρισμένο από όλες τις ιατρικές κοινότητες, που άλλοι λαοί πληρώνουν 15 ευρώ το μισόλιτρο (Κίνα, Καναδάς, Δανία κλπ) για να το έχουν έστω και ως ημιδιατροφή κι εμείς επιλέγουμε να τρώμε λάδι νοθευμένο με κάκιστης ποιότητας προσμίξεις, βαφτίζοντάς το και άριστο;